به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت؛ نشست هماندیشی و تبادل نظر با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر جابری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هیئت همراه، حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، امام جماعت بیمارستان، مسئول حراست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان بیمارستان در دفتر سرپرستی این مرکز درمانی برگزار شد.
در این نشست، مسائل فرهنگی و چالشهای موجود در این حوزه، موضوع طرح انطباق و راهکارهای ارتقای برنامههای معنوی و فرهنگی در محیط بیمارستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و کارشناسان حاضر نیز ضمن بررسی موضوعات مطرح شده، دیدگاهها و پیشنهادهای تخصصی خود را ارائه کردند.
حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با تأکید بر اهمیت توجه همزمان به ابعاد درمانی و فرهنگی در مراکز سلامت، اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب به بیماران در کنار ایجاد فضایی آرام، معنوی و مبتنی بر ارزشهای اسلامی، از اولویتهای مهم بیمارستان است و تقویت این حوزه میتواند نقش مؤثری در افزایش رضایتمندی مراجعان و کارکنان داشته باشد.
وی افزود: در آستانه فرارسیدن ماه حزن و اندوه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ضروری است با برنامهریزی مناسب و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، زمینه ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری، خدمت صادقانه و ارزشهای والای عاشورایی در محیط بیمارستان بیش از پیش فراهم شود.
حجتالاسلام والمسلمین دکتر جابری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با اشاره به جایگاه مهم فعالیتهای فرهنگی در مراکز درمانی گفت: توجه به مسائل فرهنگی و دینی در کنار خدمات سلامت، از عوامل مؤثر در ارتقای سلامت معنوی جامعه و ایجاد آرامش برای بیماران، همراهان و کارکنان است.
وی خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت ارزشمندی برای تبیین درسهای مکتب عاشورا و ترویج فرهنگ مسئولیتپذیری، همدلی و خدمت خالصانه است و میتوان از این ایام برای تقویت انسجام و ارتقای فعالیتهای فرهنگی در مجموعههای درمانی بهره گرفت.
حجتالاسلام والمسلمین دکتر جابری به همراه هیئت همراه و مسئولان بیمارستان با حضور در بخشهای مختلف بیمارستان، از نمازخانههای بخشهای درمانی، نمازخانه ویژه پرسنل و نمازخانه همراهان بیماران بازدید کردند و از نزدیک در جریان وضعیت موجود، امکانات و نیازهای این فضاهای معنوی قرار گرفتند. همچنین کارشناسان حاضر، موضوعات مرتبط با طرح انطباق و سایر مسائل مطرح شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
در پایان این دیدار به پاس تعامل سازنده و اهتمام به توسعه برنامههای فرهنگی و معنوی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، هدیهای از سوی حجتالاسلام والمسلمین دکتر جابری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اهدا شد.
همچنین در حاشیه این نشست، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، ابلاغ صمد غلامی مسئول روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، به عنوان رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعطا شد.
این اقدام در راستای تقویت تعاملات فرهنگی، پیگیری برنامههای دینی و تسهیل ارتباط میان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مجموعه بیمارستان صورت گرفت.
